cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Web Dympro ABAP Forum in German?

Former Member
0 Kudos

Hi, is there a forum in german?

thanks

Accepted Solutions (1)

Accepted Solutions (1)

ulrich_brenner2
Participant
0 Kudos

Hi Martin,

on SDN most forums require to communicate in english, so the answer to your question is "no". If you insist on reading/posting german content, DSAG may be an alternative (if you are a member...). Check out the forums of AK Netweaver Development ABAP and Java. This is the right place to ask or search for questions relating to Web Dynpro ABAP in German.

Former Member
0 Kudos

Dankeschön.

Unsere Firma ist leider nicht Mitglied.

Answers (1)

Answers (1)

Lukas_Weigelt
Active Contributor
0 Kudos

Hi Martin,

Urlich's post ist eigentlich nichts hinzuzufügen. Mich würde nur interessieren wo die Frage herrührt. Ich habe die Erfahrung gemacht, dass Kollegen, die die Englische Sprache wenig bis fast gar nicht beherrschen abgeschreckt/gehemmt sind, das Forum zu benutzen. Nach meinen ca. zwei Jahren Aktivität im SDN Forum, habe ich jedoch feststellen können, dass wirklich so gut wie jedem, egal wie "gebrochen" die Kommunikation erfolgt, weitergeholfen werden konnte.

In fact there's nothing to add to Ulrich's post. I'd however be interested where your question originates from. I have experienced colleagues being obstructed/deterred from using the forums since they don't speak English very well. Yet, after my two years within the SCN community I haven't seen anyone not getting help, independent from their english skills.

Cheers, Lukas

P.S. Die DSAG ist in der Tat eine sehr wertvolle Arbeitsgruppe, erreicht aber nicht annähernd die Reaktionszeit dieses Forums wenn es um "kleinere" Fragen geht.

Former Member
0 Kudos

Ebenfalls ein Dankeschön.